Hjälten i Bocas del Toro, Thomas!

https://cdn2.cdnme.se/1844378/6-3/dsc08302_52d99fb99606ee34441a1935_thumb.jpg
Den här Mannen var allt, Han var buddhist, amerikan, lite självlärd i sjukvård, cool men snällaste katten i stan, jobbade på sushibar, och gav sin tid till Casa Asilo. Han hittade jag i Bocas när jag letade Volontär jobb. Och han tog med mig till Casa Asilo, Där bor äldre människor som är ensamma, och oftast på något vis sjuka/handikappade. Varje dag när Thomas kom in genom dörren så blev det jubel i rummen. Alla älskade Thomas! T gav dom fotmassage, han hjälpte till att samla ihop mat. Han tog ut alla på rullstolspromenad i parken, och det mest uppskattade var hans Beer And Pizza night. Thomas Är en sån person man är tacksam över att ha träffat, Och min vecka där kommer jag aldrig att glömma, inte heller dessa fina människor som jag träffade!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Moa:

skriven

Hej Stina!
Jag har precis kommit hem från min andra resa i Sydostasien, och ju mer jag är där desto mer vill jag hjälpa människorna där som inte har det lika bra som vi. Har försökt googla och det var så jag hittade en artikel om dig och din kompis och vad ni har gjort i Indonesien. Tänkte höra av mig och fråga hur ni fick kontakt med barnhemmen osv. Har en kompis som är i Indien och volontärar på en skola, och hon åkte utan organisation vilket gör det hela så mycket billigare. Så det är vad jag försöker göra, hitta ett barnhem som tar emot volontärer utan organisation. Kan du/ni hjälpa mig, och kan jag hjälpa er med något? :)
Kram Moa

Kommentera här: