5 Läs mer >>
Hamtade upp pappa pa flygplatsen Tidig lordagmorgon, och akte till det lilla gra hotellet pa stranden. Det behovdes ett par lugna stranddagar till en borjan. Sen tog vi oss ut och snorklade. Sa aven pappa fick simma med och mata den STORA skoldpaddan. Sa nu ar vi alla vanner. Vi har aven akt langtur med tuk tuk 4 timmar, men trevligt var det. Vi kom till thissamahara. Varifran vi akte pa safari till Yala Nationalpark. Vi sag manga manga djur, men ingen leopard, bara sparen av den. Pappa har aven sett (tror han) flickan som mowgli traffade i djungelboken, hon aker tydligen buss har inne i stan. Och imorse horde han aven elefantpatrullen med overste Hati i spetsen ( eller sa var det ocksa ett byggarbete, jag tror att han har fatt varmeslag). Igar kom vi, efter 8 timmars skumpbussfard, fram till Kandy. Bussfarden var lang, men vi fick se otroligt vackra vyer over bergen, grona dalar, och fina te plantage i nuwara eliya. Idag har vi besokt en tefabrik, otroliga mangder te (har skulle det vart ett utropstecken om den knappen fanns) Imorgon ska vi klattra uppfor adams peak, 2243m, vi far se hur det gar, varken stina eller pappa ar nagra hurtbullar. Kram fran stina och pappa.

Pappa pa besok.

0 Läs mer >>
Skumpbuss x 2, sa kom jag fran kandy till ett stalle som jag inte kan utala, men det ar nara staden hikkaduwa. Det kanns att jag ar pa landet, folket ar trevligare allt kanns lite enklare. Det ska finnas skoldpaddor har. Och sa skulle jag snorkla igar, kande mig lite fanig nar en kille foljde med mig for att visa. Men hade inte han vart dar hade jag fatt panik nar den har enorma skoldpaddan kom fram i vattnet (lika stor som mig), jag kunde klappa och den simma runt mig. Till slut var det 3 st. Och en massa fargglada fiskar, som andra har i akvarium bara. Och forlat Lovisa, men jag tankte mig inte for tydligen, jag har brant rygg och ben rejalt! Skit! Men jag har aloe vera. =) Liten uppdatering...

Ner i landet.

1 Läs mer >>
Igår så åkte jag till ett ställe som heter sigiriya, ttillsammans med 2 st från hostelet. Sigiriya är som en enormt stor sten/berg ( brant!). Om man vågar och orkar gå upp så ser man en helt otrolig utsikt. Det känns lite som ur filmen lejon kungen, när dom står högt upp så sin bergsklippa och ser ut över hela sin värld. Men ush vad darrig jag var i benen ju högre upp man kom, man ändå hade kunnat gå på berget, men nejdå, en rangeltrapp (kändes det som) som satt utanpå liksom. Men jätte vackert! Sen var det kortspels kväll när vi kommit tillbaka. Idag har jag strosat runt, det är en jättefin stad. Som finast när man vandrar småvägar upp, så man får gå lite bland skog och apor. I förregår hade jag en tuk tuk dag. Runt till en massa olika tempel, käka god mat ( kan fortfarande äta som folk, med händerna) : ) Jag såg en massa... ( till daddan) : )

Högt högt upp.

0 Läs mer >>
Första dagarna i negombo var si så där, halv trist ställe och konstigt att vara helt själv. Även om vi umgicks från hostelet. Men imorse så tog jag skump buss i 4 timmar till kandy. Här kändes det bra direkt, jätte vackert! Skön luft! Trevligt folk! Lite ubud? Världens finaste utsikt från hostelet, det e högt upp så man har utsikt mer från berget och staden! När jag hade power sovit i 2 timmar : ) så promenerade jag ner till stan (jätte vackert!) och när jag skulle över den Stora gatan, då kom en äldre man och hjälpte mig över, sen promenerade han med mig, bara prata och var jätte trevlig, visade runt lite, och sen sade hejdå och önskade trevlig kväll. ( ville inte ha ngt) Imorn ska jag på upptäcks färd. ( mamma du skulle älska alla vackra färg glada blommoråträd. Sjön mitt i.)

kandy!

7 Läs mer >>

Jag kom fram!
Lite jobbigt blev det dom sista timmarna. men till slut kom jag fram till ett hostel och fick sova.
Har tagit en lugn morgon formiddag... Ska fa skjuts snart ner till stranden. Det ar ett jattetrevligt ungt par som ager stallet. Sa det blir ett par dagar har, sen far vi se.
Massa kram pa er allihopa!
Ps jag har ett mangotrad har utanfor  =)

0 Läs mer >>
Nu har jag packat väskan säkert tre gånger idag och känner mig säker på att allt är med.
Imorgon åker jag till Sri Lanka då, kommer tillbaka den 14 maj. Lagom brun och lycklig till sommaren.

Det här är ingen God vilja resa. Även om jag kanske hela tiden lite grann letar efter något mer liknande projekt. Så vi kan ju alltid hoppas.

Men nu ska jag resa ner själv bara för att jag vill.

Och istället för att skriva en massa personliga mail så ska jag skriva och uppdatera lite grann på den här bloggen igen. SÅ att ni (familj) kan få hålla lite koll på mig, och så att ni (vänner kan få veta var jag är och bli lite avundsjuka). =)