HEMMA IGEN!

  


NU HAR VI KOMMIT HEM TILL SVERIGE IGEN.
DET HAR VARIT EN RESA SOM INTE GÅR ATT BESKRIVA I ORD. JAG HOPPAS ATT BILDERNA KAN HJÄLPA MIG LITE.

VI HAR UNDER VÅRAN RESA KUNNAT BESÖKA ÅTTA OLIKA STÄLLEN, SKOLA OCH BARNHEM.
TRE AV DE STÄLLENA HAR VI KÄNT ATT DET BEHÖVDES HJÄLP SOM VI HADE MÖJLIGHET ATT GE. OCH ALLT DET TACK VARE ALLA ER SOM HAR GJORT DETTA MÖJLIGT!
HOS DESSA BARN HAR VI KUNNAT HJÄLPA DOM MED SKOLUNIFORM, SKOR, PENNA BÖCKER, EGNA SUDD LINJALER OCH PENNVÄSSARE I GRANNA FÄRGER. LÄROBÖCKER, SKOLVÄSKOR OCH TERMINSAVGIFTER.
VI HAR VARIT MED PÅ VARJE STÄLLE OCH KÖPT IN ALLTING, OCH PERSONLIGEN GETT ALLT DETTA TILL VARJE BARN.
JAG KAN NOG PRATA FÖR BÅDA OSS NÄR JAG SÄGER ATT JAG ALDRIG NÅGONSIN HAR UPPLEVT SÅ MYCKET GLADJE KÄRLEK OCH TACKSAMHET FRÅN SÅ MÅNGA MÄNNISKOR SAMTIDIGT.

LOVISA OCH JAG KOMMER HEM RIKA, VI HAR NU 157 BONUS SYSKON!!!



OCH I BAGAGET MED OSS TILL ALLA ER SOM FANNS MED OSS HÄR HEMMA HAR VI PACKAT NER: 
                                                     
               TUSENTALS MED KRAMAR
               MILJONTALS GLADA LEENDEN FRÅN VACKRA BARN
               KILOVIS MED NYFIKNA FRÅGOR
               HUNDRATALS MED VÄLSIGNELSER TONÅRSBARN OCH VUXNA RUNT OM

DET HÄR KOMMER FÖR ALLTID SITTA I VÅRA HJÄRTAN, OCH JAG KOMMER ABSOLUT ATT SE MÅNGA AV DESSA BARN IGEN!


        
Bilder från barnen I grundskolan i Samosir. Jag tillsammans med sovia som är därifrån (som syns på bilden), Vi hade engelska lektioner på eftermiddagarna, 3 gånger i veckan. Det var mer än uppskattat.                                                      
 















                                                         BREV!


( Från Yogini, en tjej som bor i Narayan seva children home i Singaraja, Bali. det har varit svenska volontärer där innan som har fått henne intresserad av språket. Det här är hennes brev till Vänner av god vilja, vi har förklarat att det är dom som har samlat ihop pengarna vi har använt till skolmaterialet.)


Till: vänner och familj av God Vilja.
Från: Yogini

Dear vänner och familj av god vilja!

Hallo... hur mår du? Jag heter Yogini. jag är fjorton år gammal. Min födelsedag är 22 december. Jag går i klass 8. Min hobby är att dansa. Jag bor i singaraja i Bali. Jag vill bli engelska lärare. Min favoritfärg är röd. Jag blir glad med sister Stina och Sister Lovisa, kom här och var med oss. Jag blir glad därför att då kan jag lära mig svenska. Jag är glad för kläder, böcker och skor som vi fått. Jag hoppas att ni kan komma hit till oss i Bali.
                         Du och jag för alltid
         Snälla ge mig ett svar på engelska.

Tack, Yogini



(Många barn ville skicka massa hälsningar till alla er, vi bad dom då att kunna skriva ett brev istället.)


(Ett till brev från en tjej på samma ställe).

Hello...
my name is Miira. I`m 14 years old. I was born on April 11. I study in class eight junior high school. I got second rank class. I always study hard to get first rank, my favorite subject are sains methematica and english. I want be a doctor. My hobbies are dancins, gardening and playing basketball. My favorite color are orange, black and red. My favorite food are pizza and noodle. This year in my school have to pay many things, like books, t-shirt and other thing. But sister lovisa and sister stina payed for us all. I am so happy and thank you very for your support. Ok, I lives at Narayan Seva, I lived here have 3 1/2 years. I like stay here, because I can learn meny things like yoga, meditationand english. We all are vegetarians, its very good for our body. I love sister Lovisa and sister Stina. I can learn many things  and they always gives us support.
   Ok, maybe thats all I can write about myself.
Thank you very much
Love Miira









Hos barnen I Narayan Seva Children home stannade vi en månad och levde som syskon (volontärer). Aldrig annars har jag sett barn tycka så mycket om skolan och vara glada för att få gå dit sex dagar i veckan. Varje dag pluggade dom tillsammans, och de äldre hjälper de yngre. Alla visste att dom var lyckliga som kunde gå i skolan, ( en stor anledning till att dom bor på barnhemmet). 
Och alla här är barn med höga drömmar, pilot, doktor och lärare m.m. 
Att det kommer dit volontärer från andra länder hjälper barnen till att sätta höga mål och kämpa för sig själva!
Deras yngsta bror (ca ett halvår gammal), honom stod vi och vaggade med barnen runt om oss, medan vi pratade om att han skulle växa, bli stor och stark och Indonesiens nästa president!

( Är det någon som vill få nyhetsbrev från detta Barnhem, så kan ni maila mig).


Aditia och Gopal (Narayan Seva, Singaraja)


(Jag (stina) hade besök av min pappa i två veckor, vi åkte då tillbaka till Singaraja för ett par underbara dagar, följde även med dom till skolan).


Söta Mina, (Narajan Seva, Singaraja)

Kommentarer:

1 Ewelina:

skriven

Måste säga att det är verkligen så beundransvärt! keep up the good work!

Kommentera här: